Μητέρα και παιδί στη ζωγραφική. Πίνακες της Berthe Morisot
Είναι πίνακες της Γαλλίδας ζωγράφου Berthe Morisot (1841-1895) που απεικονίζουν τρυφερές στιγμές ανάμεσα στη μητέρα και τα παιδιά της. H Morisot, η οποία παντρεύτηκε τον Ευγένιο Μανέ, αδελφό του γνωστού Γάλλου ζωγράφου Μανέ, υπήρξε από την αρχή ενεργό μέλος του κύκλου των Γάλλων ζωγράφων που καθιερώθηκαν στην ιστορία της ζωγραφικής με το όνομα ιμπρεσιονιστές.
Στους παρακάτω πίνακες απεικονίζει κυρίως την αδελφή της Edma με τα παιδιά της τόσο στο εσωτερικό όσο και σε ανοιχτούς χώρους, κυρίως στην εξοχή.
Ένας από τους πιο διάσημους πίνακες της Morisot φέρει τον τίτλο Η κούνια. Απεικονίζει την αδελφή της ζωγράφου Edma να έχει ακουμπήσει στην κούνια και να κοιτάζει με τρυφερότητα το νεογέννητο μωρό της που διακρίνεται από το διάφανο τούλι να κοιμάται μακάρια. Η διαφάνεια του υφάσματος της κουνουπιέρας της κούνιας αποδεικνύει, νομίζω, την άψογη τεχνική της Μorisot.
Στους παρακάτω πίνακες απεικονίζει κυρίως την αδελφή της Edma με τα παιδιά της τόσο στο εσωτερικό όσο και σε ανοιχτούς χώρους, κυρίως στην εξοχή.
Ένας από τους πιο διάσημους πίνακες της Morisot φέρει τον τίτλο Η κούνια. Απεικονίζει την αδελφή της ζωγράφου Edma να έχει ακουμπήσει στην κούνια και να κοιτάζει με τρυφερότητα το νεογέννητο μωρό της που διακρίνεται από το διάφανο τούλι να κοιμάται μακάρια. Η διαφάνεια του υφάσματος της κουνουπιέρας της κούνιας αποδεικνύει, νομίζω, την άψογη τεχνική της Μorisot.
Berthe Morisot, Η κούνια. 1872. Musée d' Orsay.
Στον παρακάτω πίνακα η Morisot απεικονίζει την αδελφή της Edma να κάθεται μαζί με τη μητέρα τους στο σαλόνι του σπιτιού τους. Η λευκοφορεμένη Edma, που μάλλον είναι έγκυος, κοιτάζει αφηρημένη, ενώ η μαυροφορεμένη μητέρα διαβάζει με αφοσίωση ένα βιβλίο.
Berthe Morisot, Ανάγνωση. 1869-70. H αδελφή και η μητέρα της ζωγράφου. Νational Gallery of Art. Washington.
Στους παρακάτω πίνακες η Morisot απεικονίζει την αδελφή της Edma με τα παιδιά της σε διάφορες καθημερινές χαρούμενες στιγμές στην εξοχή. Η θεματολογία αυτή, γυναικών με τα παιδιά τους σε εξοχικά τοπία, ήταν συνηθισμένη στους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους.
Berthe Morisot, Στο μπαλκόνι. 1872. Ιδιωτική Συλλογή.
Berthe Morisot, Tο κρυφτούλι. 1873. Ιδιωτική Συλλογή.
Berthe Morisot, Στο πάρκο ή στο γρασίδι. Τα παιδιά της Εdma. 1874. Petit Palais Paris.
Berthe Morisot, Κυνηγώντας πεταλούδες. 1874. Musée d' Orsay.
Berthe Morisot, Κάτω από την πασχαλιά. 1874. Ιδιωτική Συλλογή.
Berthe Morisot, Στο γρασίδι. 1874. Petit Palais Paris.
http://www.musee-orsay.fr/en/collections/index-of-works/resultat-collection.html?no_cache=1&zoom=1&tx_damzoom_pi1%5Bzoom%5D=0&tx_damzoom_pi1%5BxmlId%5D=000309&tx_damzoom_pi1%5Bback%5D=en%2Fcollections%2Findex-of-works%2Fresultat-collection.html%3Fno_cache%3D1%26zsz%3D9
http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/morisot/
http://www.nga.gov/content/ngaweb/Collection/art-object-page.46661.html
http://www.the-athenaeum.org/art/list.php?m=a&s=du&aid=103
http://bertc.com/subfive/g74/index.htm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου