Τρόπος εξέτασης του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γ ΓΕΛ Πανελ. Εξετάσεις 2019-20

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Οι Απόκριες στη ζωγραφική. Πίνακες του Raimundo de Madrazo y Garreta

Raimundo de Madrazo y Garreta 

  Στο πνεύμα των μεταμφιέσεων της Αποκριάς είναι οι παρακάτω πίνακες του Ισπανικής καταγωγής ζωγράφου Raimundo de Madrazo y Garreta (Ρώμη 1841-Βερσαλίες1920), που έζησε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στη Γαλλία. Τα έργα του εκφράζουν την ανέμελη ζωή των εύπορων κοινωνικών στρωμάτων της λεγόμενης Belle Epoque (Ωραία Εποχή). Χοροί μεταμφιεσμένων, κομψές ελκυστικές γυναίκες με μάσκες που αποπνέουν μυστήριο, πολυτελείς τουαλέτες και κοσμήματα...

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Πηγαίνοντας στο χορό των μεταμφιεσμένων.

Ο Madrazo ανήκε σε οικογένεια ζωγράφων. Έγινε διάσημος για τα πορτρέτα του εύπορων ανδρών και γυναικών από τη Γαλλία, Βρετανία, Αμερική και Αργεντινή. Τα περισσότερα έργα του βρίσκονται σε Ιδιωτικές Συλλογές.

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Προετοιμάζεται για το χορό.

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Mετά το χορό των μεταμφιεσμένων. 1885. Ένα ζευγάρι έχει βγει από το νυχτερινό κέντρο...μία άμαξα περιμένει...


Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Γυναίκα με μάσκα.

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Πιερροτίνα.

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Έτοιμη για τον χορό.

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Nεαρή κυρία με μάσκα και αψέντι.

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920), Μετά τον χορό.

Raimundo de Madrazo y Garreta (1841-1920, Μεταμφιεσμένοι. 1875-78. Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. Νέα Υόρκη. Είναι, ίσως, ο πιο γνωστός του πίνακας. Ένα ζευγάρι μεταμφιεσμένων φλερτάρει με φόντο μία ανθισμένη πέργκολα.

2 σχόλια:

  1. Οι Τελευταίοι (απόσπασμα)

    Αλήθεια, αν μπει κανείς, ξαφνικά, στο δωμάτιο θα μας
    περάσει για θεατρίνους- η Κλυταιμνήστρα, ο Πυλάδης.

    Εξάλλου μια σειρά από μάσκες κρέμονται στον τοίχο,
    μάσκες που τις χρησιμοποιήσαμε
    άλλοτε για ν’ αρέσουμε ή να ωφεληθούμε
    κι άλλοτε μονάχα από συνήθεια ή σαν την αυτόματη κίνηση
    που κάνει κανείς
    για να σωθείς από ΄να κίνδυνο-η μάσκα του ανδρείου,
    του κυνικού, του αλαζόνα ή του σεμνού.

    Όμως οι μάσκες κάποτε θα τελειώσουν, σαν τα τραγούδια
    και τις γιορτές,
    και τότε θα φανεί αυτό το ανύπαρχτο πρόσωπο που υπήρ-
    ξαμε.

    Τάσος Λειβαδίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ω ναι! Έτσι είναι!... Όμως οι μάσκες κάποτε θα τελειώσουν, σαν τα τραγούδια
    και τις γιορτές, και τότε θα φανεί αυτό το ανύπαρχτο πρόσωπο που υπήρ-
    ξαμε...
    Τελείωσαν, επιτέλους, τα "αποκριάτικα μασκαρέματα", οι χοροί και τα τραγούδια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή