Τρόπος εξέτασης του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γ ΓΕΛ Πανελ. Εξετάσεις 2019-20

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Η μητρότητα στη ζωγραφική: Leonardo Da Vinci, Η Παρθένος με το Βρέφος και η Αγ. Άννα

Λ. Ντα Βίντσι, Η Παναγία με το Βρέφος και η Αγ. Άννα
    
   Είναι ένας από τους εμβληματικούς πίνακες του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Απεικονίζει μία γλυκύτατη θρησκευτική οικογενειακή σκηνή. 
  Δύο μητέρες και ένα βρέφος: Η Αγία Άννα κρατά με αγάπη και τρυφερότητα την κόρη της, Μαρία, στα γόνατά της, ενώ εκείνη κρατά το μικρό Χριστό. Η σκηνή χαρακτηρίζεται από κίνηση και συγκίνηση. Η Μαρία προσπαθεί να συγκρατήσει το βρέφος που μετά βίας στέκεται στα πόδια του και που στα χεράκια του κρατά ένα λευκό προβατάκι. Ο συνειρμός με τον αμνό του Θεού και τη θυσία είναι βέβαια προφανής. Ο μικρός Χριστός έχει γυρίσει το πρόσωπό του και κοιτάζει τη μητέρα του, ενώ το προβατάκι είναι στραμμένο προς αυτόν. Το βλέμμα της Αγ. Άννας και της Παναγίας εκπέμπει την απόλυτη λατρεία προς το Θείο Βρέφος...Τα πρόσωπα των δύο γυναικών ακτινοβολούν από τη ζεστασιά της στοργής, προκαλώντας στους  θεατές γαλήνη και ευφορία.


L. Da Vinci, Η Παναγία με το Βρέφος και η Αγία Άννα. Γύρω στα 1508. Λούβρο-Παρίσι.

http://www.louvre.fr/en/oeuvre-notices/virgin-and-child-saint-anne

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου