Καρλ Γκούσταβ Κάρους (Karl Gustav Carus): o φίλος του Φρίντριχ
Προσωπογραφία του Γερμανού ζωγράφου Κ.Γκ. Κάρους (1789-1869)
Ο Κάρους υπήρξε φίλος του Γκαίτε αλλά και του Φρίντριχ
Ο Κάρους υπήρξε φίλος του Γκαίτε αλλά και του Φρίντριχ
...O Κάρους ήταν ένας Γερμανός ρομαντικός ζωγράφος που συνήθιζε να απεικονίζει κυρίως τοπία. Γεννήθηκε στη Λειψία και ήταν πραγματικά πολυτάλαντος, αφού δεν υπήρξε μόνο ζωγράφος, αλλά επιστήμονας, κυρίως φιλόσοφος, φυσικός και γιατρός...Την περίοδο 1814-1817 διδάχθηκε ζωγραφική στη Δρέσδη από το φημισμένο Γερμανό ζωγράφο του ρομαντισμού Καρλ Νταβίντ Φρίντριχ, με τον οποίο συνδέθηκε με στενή φιλία.
Ο Κάρους και ο Φρίντριχ έγιναν φίλοι, παρά το διαφορετικό τους χαρακτήρα. Ο Φρίντριχ ήταν συνεσταλμένος και ζούσε σε απομόνωση, ενώ ο Κάρους ήταν εξωστρεφής και κοινωνικός. Και οι δύο έβλεπαν την τέχνη ως μέσο για να πλησιάσουν τη φύση, την οποία αντιλαμβάνονταν ως δίαυλο επικοινωνίας με το Θεό. Βέβαια, τα έργα του Κάρους χαρακτηρίζονται από λιγότερη πνευματικότητα σε σχέση με τους πίνακες του Φρίντριχ που διακρίνονται από έντονο μεταφυσικό χαρακτήρα...
ArtBook, Friedrich, έκδοση Ημερησία 2006, σ. 68-69.
Ο Κάρους και ο Φρίντριχ έγιναν φίλοι, παρά το διαφορετικό τους χαρακτήρα. Ο Φρίντριχ ήταν συνεσταλμένος και ζούσε σε απομόνωση, ενώ ο Κάρους ήταν εξωστρεφής και κοινωνικός. Και οι δύο έβλεπαν την τέχνη ως μέσο για να πλησιάσουν τη φύση, την οποία αντιλαμβάνονταν ως δίαυλο επικοινωνίας με το Θεό. Βέβαια, τα έργα του Κάρους χαρακτηρίζονται από λιγότερη πνευματικότητα σε σχέση με τους πίνακες του Φρίντριχ που διακρίνονται από έντονο μεταφυσικό χαρακτήρα...
Καρλ Γκούσταβ Κάρους, Γυναίκα σε Βεράντα. 1824. Πινακοθήκη Δρέσδης
Μία γυναικεία μορφή, που δεν αποκαλύπτει το πρόσωπό της, ατενίζει ένα μακρινό τοπίο, βυθισμένη στις σκέψεις της. Παρόμοιες γυναικείες μορφές να ατενίζουν πέρα μακριά εμφανίζονται συχνά σε έργα του Φρίντριχ την περίοδο 1815-1820.
...Και ένας ακόμα πίνακας του Κάρους που αγαπώ πολύ.
Καρλ Γκούσταβ Κάρους, Ταξίδι με καράβι στον Έλβα. 1827. Μουσείο Τέχνης Ντύσσελντοφ.
Η γυναίκα με στραμμένη την πλάτη στο κοινό ατενίζει τον άνδρα που κωπηλατεί. Στο βάθος διακρίνεται η Δρέσδη.
ArtBook, Friedrich, έκδοση Ημερησία 2006, σ. 68-69.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου