Gustave Caillebotte, Πίνακες με βροχή
Ιδού, λοιπόν, δύο πίνακες του Γάλλου ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Gustave Caillebotte με θέμα τη βροχή.
Gustave Caillebotte, Rue de Paris. Temps de pluie (Δρόμος στο Παρίσι σε βροχερή μέρα). 1877. Βρίσκεται στο Ίδρυμα Τέχνης του Σικάγο (Art Institute of Chicago, Illinois USA).
Σε πρώτο πλάνο το βλέμμα του θεατή συναντά το κομψό ζευγάρι να βαδίζει σε κεντρικό δρόμο του Παρισιού μια βροχερή μέρα. Ο άντρας κρατά την ομπρέλλα και η γυναίκα κρατά τον άνδρα. Στο βάθος απεικονίζεται μια μοντέρνα για την εποχή της μεγαλούπολη. Είναι, βέβαια, το Παρίσι. Ένα κεντρικό σημείο του αστικού κέντρου, η διασταύρωση της οδού de Turin με την οδό de Moscou, κάπου κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό Saint Lazare.
Φιγούρες ανθρώπων βαδίζουν κρατώντας ομπρέλλες. Το ζευγάρι με την ομπρέλλα δίνει την εντύπωση ότι ετοιμάζεται να εξέλθει από το πλαίσιο του πίνακα και της εποχής του και να εισέλθει στο δικό μας κόσμο...Ή μήπως καλεί το θεατή να διεισδύσει στο Παρίσι του 1877 μια βροχερή μέρα;
Φιγούρες ανθρώπων βαδίζουν κρατώντας ομπρέλλες. Το ζευγάρι με την ομπρέλλα δίνει την εντύπωση ότι ετοιμάζεται να εξέλθει από το πλαίσιο του πίνακα και της εποχής του και να εισέλθει στο δικό μας κόσμο...Ή μήπως καλεί το θεατή να διεισδύσει στο Παρίσι του 1877 μια βροχερή μέρα;
Gustave Caillebotte, L' Yerres, Pluie (L' Yerres, Βροχή). 1875. Βρίσκεται στο Indiana Art Museum στο Bloomington. O πίνακας είναι φωτορεαλιστικός.
O Gustave Caillebotte (1848-1894) ήταν Γάλλος ζωγράφος που συνδέθηκε με τον κύκλο των ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι. Βέβαια, όπως φαίνεται και από τους παραπάνω πίνακες, ζωγράφιζε πιο πολύ ρεαλιστικά σε σχέση με τους γνωστούς ιμπρεσιονιστές ζωγράφους. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έργα του ανήκουν στο ρεαλισμό, αλλά έχουν δεχθεί και επιρροές από το κίνημα του ιμπρεσιονισμού.
Αυτοπροσωπογραφία του Gustave Caillebotte. 1892.
Ο Caillebotte καταγόταν από εύπορη οικογένεια Γάλλων μεγαλοαστών. Κληρονόμησε την περιουσία του πατέρα του και έτσι μπόρεσε να αφιερωθεί στη ζωγραφική. Ζωγράφισε μεγάλο αριθμό έργων που δεν συνήθιζε να πουλάει, γιατί είχε οικονομική άνεση. Αντίθετα, ο ίδιος ήταν συλλέκτης έργων τέχνης και συχνά χρηματοδοτούσε γνωστούς ζωγράφους της εποχής του (Ρενουάρ, Γκογκέν, Ντεγκά, Μονέ, Μανέ, Πισάρο) με τους οποίους είχε και φιλικές σχέσεις. Ιδιαίτερα, υποστήριζε οικονομικά τον Κλ. Μονέ (πλήρωνε το ενοίκιο του εργαστηρίου του).
Ο Caillebotte δώρισε τη συλλογή του με έργα τέχνης στο κράτος.
Φωτογραφία του Gustave Caillebotte. 1878.
O ίδιος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη φωτογραφία ως τέχνη σε μία ακόμα πρώιμη εποχή. Στα έργα του είναι εμφανής η επιρροή από τη φωτογραφία. Ο φωτορεαλισμός σε κάποιους πίνακές του θυμίζει τους Αμερικανούς καλλιτέχνες των αρχών του 20ού αιώνα και κυρίως τον Hopper.
http://www.artic.edu/artaccess/AA_Impressionist/pages/IMP_4.shtml
http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/20684
http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/caillebotte/
http://fr.wikipedia.org/wiki/Gustave_Caillebotte
http://www.gustavcaillebotte.org/
O Gustave Caillebotte (1848-1894) ήταν Γάλλος ζωγράφος που συνδέθηκε με τον κύκλο των ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι. Βέβαια, όπως φαίνεται και από τους παραπάνω πίνακες, ζωγράφιζε πιο πολύ ρεαλιστικά σε σχέση με τους γνωστούς ιμπρεσιονιστές ζωγράφους. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έργα του ανήκουν στο ρεαλισμό, αλλά έχουν δεχθεί και επιρροές από το κίνημα του ιμπρεσιονισμού.
Αυτοπροσωπογραφία του Gustave Caillebotte. 1892.
Ο Caillebotte καταγόταν από εύπορη οικογένεια Γάλλων μεγαλοαστών. Κληρονόμησε την περιουσία του πατέρα του και έτσι μπόρεσε να αφιερωθεί στη ζωγραφική. Ζωγράφισε μεγάλο αριθμό έργων που δεν συνήθιζε να πουλάει, γιατί είχε οικονομική άνεση. Αντίθετα, ο ίδιος ήταν συλλέκτης έργων τέχνης και συχνά χρηματοδοτούσε γνωστούς ζωγράφους της εποχής του (Ρενουάρ, Γκογκέν, Ντεγκά, Μονέ, Μανέ, Πισάρο) με τους οποίους είχε και φιλικές σχέσεις. Ιδιαίτερα, υποστήριζε οικονομικά τον Κλ. Μονέ (πλήρωνε το ενοίκιο του εργαστηρίου του).
Ο Caillebotte δώρισε τη συλλογή του με έργα τέχνης στο κράτος.
Φωτογραφία του Gustave Caillebotte. 1878.
O ίδιος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη φωτογραφία ως τέχνη σε μία ακόμα πρώιμη εποχή. Στα έργα του είναι εμφανής η επιρροή από τη φωτογραφία. Ο φωτορεαλισμός σε κάποιους πίνακές του θυμίζει τους Αμερικανούς καλλιτέχνες των αρχών του 20ού αιώνα και κυρίως τον Hopper.
http://www.artic.edu/artaccess/AA_Impressionist/pages/IMP_4.shtml
http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/20684
http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/caillebotte/
http://fr.wikipedia.org/wiki/Gustave_Caillebotte
http://www.gustavcaillebotte.org/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου