Ουμβέρτος Αργυρός, Ανάσταση
Είναι ένας πίνακας ηθογραφικού χαρακτήρα για όσους έχουν συνδέσει τη βραδιά της Ανάστασης και το Πάσχα με εικόνες από τη ζωή του χωριού! Θα μπορούσε να είναι και μία παλιά πασχαλινή κάρτα με νοσταλγικό χρώμα για περασμένες εποχές.
Η σκηνή που απεικονίζει ο πίνακας είναι πολυπρόσωπη. Σε πρώτο πλάνο βλέπουμε δύο γυναίκες με παραδοσιακές ενδυμασίες στο προαύλειο χώρο της εκκλησίας. Προφανώς είναι η βραδιά της Ανάστασης. Η μία γυναίκα προσπαθεί να προστατέψει τη λαμπάδα της για να μη σβήσει. Πίσω από τις δύο κύριες μορφές διακρίνουμε πλήθος κόσμου, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, φορούν επίσης παραδοσιακές ενδυμασίες και κρατούν τις αναμμένες πασχαλινές λαμπάδες τους. Στο βάθος βλέπουμε φωταγωγημένη την εκκλησία του χωριού. Οι αναμμένες λαμπάδες φωτίζουν τα πρόσωπα των μορφών μ΄ένα γλυκό χρώμα.
Ουμβέρτος Αργυρός, Ανάσταση. 1932.
Ο Ουμβέρτος Αργυρός (1884-1963) είναι ένας από τους ύστερους εκπροσώπους της λεγόμενης Σχολής του Μονάχου στη νεοελληνική ζωγραφική. Σπούδασε αρχικά στη Σχολή Καλών Τεχνών, κοντά στους μεγάλους δασκάλους και ζωγράφους της νεοελληνικής ζωγραφικής Νικηφόρο Λύτρα και Γεώργιο Ροϊλό. Ακολουθώντας την παράδοση και το παράδειγμα των δασκάλων του και των γνωστών ζωγράφων της πρώτης περιόδου της νεοελληνικής ζωγραφικής, συνέχισε τις σπουδές του στην Ακαδημία του Μονάχου (1907-1911). Έμεινε στη βαυαρική πρωτεύουσα αρκετά χρόνια μετά τις σπουδές του έως το 1929, ταξιδεύοντας παράλληλα και σε διάφορες χώρες της Ευρώπης για να μελετήσει έργα της δυτικής ζωγραφικής. Επισκέφθηκε, επίσης, την Κωνσταντινούπολη, την Ιερουσαλήμ, την Αίγυπτο, το Άγιον Όρος για να μελετήσει την αγιογραφία. Το 1929 εξελέγη καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας. Στη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου πήγε στο μέτωπο και κατά παραγγελία της κυβέρνησης απεικόνισε πολεμικές σκηνές και μάχες. Τα έργα του αυτά εκτίθενται στο Πολεμικό Μουσείο των Αθηνών.
Αρχικά ασχολήθηκε με μυθολογικά και συμβολιστικά θέματα, ενώ αργότερα απεικόνισε σκηνές της καθημερινής ζωής (όπως η σκηνή του παραπάνω πίνακα), τοπία και σκηνές στην εξοχή, προσωπογραφίες και γυμνά σε εσωτερικούς χώρους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου