H Γέννηση του Χριστού. Πίνακες του Botticelli στην πινακοθήκη Uffici της Φλωρεντίας
Έρχονται τα Χριστούγεννα...Για αυτό, ιδού κάποιοι πίνακες του φημισμένου ζωγράφου της Αναγέννησης Alessandro (γνωστός περισσότερο ως Sandro) Botticelli (1445-1510) που απεικονίζουν τη γλυκύτατη Παναγία με το νεογέννητο Χριστό. Η σύνθεση της Παναγίας με το βρέφος Ιησού είναι γνωστή στη δυτική ζωγραφική με την ονομασία Μαντόνα. Ο Botticelli, ο οποίος γεννήθηκε και έζησε στη Φλωρεντία, σε μία από τις σημαντικότερες πόλεις της Ιταλικής Αναγέννησης, έχει ζωγραφίσει ένα μεγάλο αριθμό έργων με Μαντόνες που κρατούν τρυφερά στην αγκαλιά τους το νεογέννητο Χριστό.
Τα παρακάτω έργα βρίσκονται στη γνωστή Πινακοθήκη Uffici της Φλωρεντίας, όπου ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να δει πραγματικά αριστουργήματα της τέχνης. Αδιόρατη μελαγχολία και ανεπαίσθητη θλίψη χαρακτηρίζουν τις Μαντόνες του Botticelli.
Τα παρακάτω έργα βρίσκονται στη γνωστή Πινακοθήκη Uffici της Φλωρεντίας, όπου ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να δει πραγματικά αριστουργήματα της τέχνης. Αδιόρατη μελαγχολία και ανεπαίσθητη θλίψη χαρακτηρίζουν τις Μαντόνες του Botticelli.
Alessandro Botticelli, Η Μαντόνα του Μεγαλυναρίου. 1481. Πινακοθήκη Uffici. Φλωρεντία.
Πέντε άγγελλοι περιβάλλουν τη Μαντόνα του "Μεγαλυναρίου" και τη δοξολογούν. Ντυμένη με ένα υπέροχο Αναγεννησιακό ένδυμα κρατά προστατευτικά με το ένα χέρι το Βρέφος, ενώ με το άλλο γράφει στο βιβλίο των ασμάτων του Μεγαλυναρίου. Από το Μεγαλυνάρι, βιβλίο με δοξαστικά άσματα, έλαβε και την ονομασία ο πίνακας.
S. Botticelli, Η Μαντόνα με το ρόδι. 1487. Πινακοθήκη Uffici. Φλωρεντία.
Η Μαντόνα με το ρόδι έχει πολλά κοινά σημεία με τη Μαντόνα του Μεγαλυναρίου. Η γλυκύτατη θλιμμένη Παναγία περιβάλλεται από αγγέλους που κρατούν βιβλία με δοξαστικά άσματα, ενώ η ίδια έχει στην αγκαλιά το Χριστό και στην παλάμη του ενός χεριού σφίγγει ένα ρόδι.
S. Botticelli, Η προσκύνηση των μάγων. 1475. Πινακοθήκη Uffici. Φλωρεντία.
Μία πολυπρόσωπη σκηνή απεικονίζει ο Botticelli στον παραπάνω πίνακα. Η σκηνή διαδραματίζεται στη φάτνη. Οι μάγοι με τη συνοδεία τους προσκυνούν το Θείο Βρέφος που το κρατά στην αγκαλιά της η Παναγία, ενώ δίπλα της στέκεται προστατευτικά ο Ιωσήφ.
S. Botticelli, Η Μαντόνα της Λότζια. 1467. Πινακοθήκη Uffici. Φλωρεντία.
Τρυφερός εναγκαλισμός του μικρού Ιησού με τη μητέρα του...
Alessandro Botticelli, Η Παναγία του κήπου των ρόδων. 1469-1470. Πινακοθήκη Uffici. Φλωρεντία.
Η παρακάτω απεικόνιση της Παναγία με τον Ιησού στην αγκαλιά είναι από τις αγαπημένες μου. Βαθύτατα θλιμμένη η Παναγία κρατά στην αγκαλιά της το μικρό Χριστό...Γνωρίζει, προφανώς, το Μαρτύριο που τον περιμένει...
S. Botticelli, Η Παναγία με το Βρέφος. Ίσως γύρω στα 1469-1479. Πινακοθήκη Uffici. Φλωρεντία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου