Η Γέννηση του Πωλ Γκωγκέν
http://www.spectator.co.uk/2015/12/why-would-a-dissolute-rebel-like-paul-gauguin-paint-a-nativity/
http://www.wikiart.org/en/paul-gauguin/nativity-1896
http://www.wikiart.org/en/paul-gauguin/baby-nativity-of-tahitian-christ-1896
http://www.pinakothek.de/en/paul-gauguin
https://www.hermitagemuseum.org/wps/portal/hermitage/digital-collection/01.+Paintings/28181/?lng=
Eίναι από τις πιο ενδιαφέρουσες και ιδιαίτερες απεικονίσεις της Γέννησης του Χριστού, που ίσως προκαλεί έκπληξη στους θεατές. Κάποιοι μπορεί να βρουν τους δύο παρακάτω πίνακες του Γάλλου ζωγράφου Πωλ Γκωγκέν (1848-1903) παράδοξους ή και αλλόκοτους, γιατί διαφέρουν κατά πολύ από τις παραδοσιακές απεικονίσεις της Γέννησης του Χριστού.
Ο Γκωγκέν ζωγράφισε αυτές τις δύο παραλλαγές της Γέννησης το 1896 στην Ταϊτή της Πολυνησίας όπου βρισκόταν από το 1891. Στη συνέχεια, ο μεγάλος Γάλλος μεταϊμπρεσιονιστής καλλιτέχνης, ο οποίος θεωρείται εισηγητής του μοντερνισμού στη ζωγραφική, θα εγκατασταθεί στο νησί Μαρκησίες και εκεί θα τελειώσει την επίγεια ζωή του το 1903.
Στον πρώτο πίνακα βλέπουμε μία γυναίκα με χαρακτηριστικά Πολυνήσιας ξαπλωμένη σ' ένα κρεβάτι με κίτρινο σεντόνι. Είναι ημίγυμνη και το σώμα της τυλίγει ένα μπλε ύφασμα με κίτρινα αστέρια. Δείχνει κουρασμένη και καταπονημένη. Δίπλα της κάθεται ένας Πολυνήσιος που κρατά ένα μωρό. Το δωμάτιο πρέπει να είναι στάβλος, γιατί στο βάθος διακρίνουμε ζώα. Ο προσεκτικός παρατηρητής θα δει κίτρινο φωτοστέφανο γύρω από το κεφάλι της γυναίκας και του μωρού. Πρόκειται για μια "Ταϊτινή" εκδοχή της Γέννησης.
Ο Γκωγκέν ζωγράφισε αυτές τις δύο παραλλαγές της Γέννησης το 1896 στην Ταϊτή της Πολυνησίας όπου βρισκόταν από το 1891. Στη συνέχεια, ο μεγάλος Γάλλος μεταϊμπρεσιονιστής καλλιτέχνης, ο οποίος θεωρείται εισηγητής του μοντερνισμού στη ζωγραφική, θα εγκατασταθεί στο νησί Μαρκησίες και εκεί θα τελειώσει την επίγεια ζωή του το 1903.
Στον πρώτο πίνακα βλέπουμε μία γυναίκα με χαρακτηριστικά Πολυνήσιας ξαπλωμένη σ' ένα κρεβάτι με κίτρινο σεντόνι. Είναι ημίγυμνη και το σώμα της τυλίγει ένα μπλε ύφασμα με κίτρινα αστέρια. Δείχνει κουρασμένη και καταπονημένη. Δίπλα της κάθεται ένας Πολυνήσιος που κρατά ένα μωρό. Το δωμάτιο πρέπει να είναι στάβλος, γιατί στο βάθος διακρίνουμε ζώα. Ο προσεκτικός παρατηρητής θα δει κίτρινο φωτοστέφανο γύρω από το κεφάλι της γυναίκας και του μωρού. Πρόκειται για μια "Ταϊτινή" εκδοχή της Γέννησης.
Π. Γκωγκέν, To Παιδί του Θεού (Τe tamari no atua)-Η Γέννηση. 1896. Νέα Πινακοθήκη. Μόναχο.
Στην άκρη αριστερά του πίνακα ο Γκωγκέν έχει γράψει τη φράση Τe tamari no atua που στη διάλεκτο της Ταϊτής σημαίνει "Το Παιδί του Θεού". Η μορφή δίπλα στον Ιωσήφ πρέπει να είναι άγγελος, γιατί διακρίνονται τα φτερά του.
Π. Γκωγκέν, To βρέφος (Be Be)-Η Γέννηση. 1896. Μουσείο Ερμιτάζ. Αγ. Πετρούπολη.
Στη δεύτερη εικόνα η "Πολυνήσια Παναγία" είναι καθισμένη και κρατά στην αγκαλιά της τον νεογέννητο Χριστό. Δίπλα της στέκεται ένας "Πολυνήσιος άγγελος". Λένε ότι η γυναίκα που απεικονίζεται ως Παναγία στους δύο πίνακες ήταν η τότε ερωμένη του Γκωγκέν, μία νεαρή Ταϊτινή...
http://www.wikiart.org/en/paul-gauguin/nativity-1896
http://www.wikiart.org/en/paul-gauguin/baby-nativity-of-tahitian-christ-1896
http://www.pinakothek.de/en/paul-gauguin
https://www.hermitagemuseum.org/wps/portal/hermitage/digital-collection/01.+Paintings/28181/?lng=
Πολύ ενδιαφέρουσα και επίκαιρη ανάρτηση !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά !!!
Χρόνια πολλά και Καλή Χρονιά με πολλά όμορφα ταξίδια και δυνατές συγκινήσεις!
Διαγραφή